Monday 31 January 2011

Kebimbangan

Pagi Sabtu yang lepas..saya bangun agak awal. Lebih kurang pukul 5.30 pg [ Waktu hujung minggu bangun kul 5.30 ..kira awal lah pada saya]. Tapi saya bangun dalam keadaan runsing . Tiba-tiba hati jadi bimbang...

Apalah yang saya bimbangkan sangat?

Sebenarnya...tetiba saya fikir pasal passport saya. Janganlah hilang hendaknya. Passport saya sedang digunakan untuk buat lesen hong kong..;). Ha ha..saya baru nak buat lesen memandu UK via lesen hong kong. Dari dulu en abang suruh masuk kelas L..saya asyik tangguh. Last-last...pregnant..langsung tak ambik L UK. Ni kebetulan ada kawan kat Sheffield turut sama nak buat lesen hong kong dan harga pun agak murah..jadik saya pun tumpanglah sekaki buat sekali. InsyaAllah minggu depan atau lagi 2 minggu..siaplah lesen hong kong saya. Yang penting saya nak passport saya semula...sebab nak itot en abang gi Italy..ada conference.

Bimbang juga memikirkan permohonan AP di MITI. harap-harap AP kawan saya tu diluluskan tanpa sebarang masalah. Lepas dah lulus AP...baru saya nak ship kereta parents saya. Kesian Ayah...skarang ni pakai kereta WIRA saya nak kesana kemari. Kereta ayah yang dulu dah tak der...kereta ayah accident..adik langgar anjing. Alhamdulillah adik saya selamat..tapi kereta ayah tak dapat diselamatkan.

*Sejak datang UK, adik saya Aril jaga kereta saya. Sebaik sajer Aril beli kereta putih tu...kereta ayah accident. So kereta wira WJV 2167 tu adik pass kat ayah untuk ayah pakai. Rindu pulak ngan kereta saya...mmg tak jual sbb sayang , sentimental value.

Selain itu...hati jadi cuak memikirkan pHd suami saya. Eh..en abang yang belajar saya yang gelabah? Yer lah..sehingga saat ini..masih ada experiment..simulation yang suami saya kena buat. Hari tu bila suami saya kata..' ha..siap ni..siaplah chapter 1' , saya jadik agak lega. writing dah start. Tapi bila ada lagi experiment..mmm..saya jadik cuaklah. Bila agaknyer the real writing phase akan bermula? Saya doakan yang terbaik untuk en abang saya. 2-3 hari ni nampaknyer dia semakin sibuk..stay up sendirian menyelesaikan kerja-kerjanya. Hujung minggu pun tidak ke mana sebab nak bagi ruang kat En abang siapkan kerja.

Rasa kesian pun ada..apa tak nyer..habis 'menyapu' di tempat kerja part time..suami akan duduk buat writing. tulis apa-apa yang terfikir....balik rumah..baru type dalam laptop. Setiap detik adalah emas buatnyer.

Si isteri pulak..tak insaf. Asyik nak berjalan.....hu hu. Tapi en abang kata ok..so ok lah kan. Cuma dia lah kena buat double kerja untuk cover masa yang ditinggalkan semasa bercuti. time holiday..manalah sempat nak buat writing..wpun saya tahu biasanya bila bercuti..laptop kerja memang en abang akan bawa bersama.

Saya doa sesangat..urusan -urusan kami dipermudahkan......Amin.

Ibu saya kata..eloklah ada perasaan bimbang dari tak bimbang langsung. Ada benar kata ibu saya...

1 comment:

muhammadthoriq said...

insya-Allah semuanya dipermudahkan. :)