Monday 3 August 2009

Dwi bacia chan gwrymiau. 'i 'n sylweddol 'n arddun

Alhamdulillah ..kami dah pulang bercamping di South Wales , Pembrokshire . Dwi Bacia Chan gwrymiau....

Perjalanan bermula pada ari jumaat 31 July kul 11.30 malam bersama-sama ngan Tamreen . Kami gi lambat coz en abang kena kerja petang tu. Peserta yang lain dah sampai dulu...

Huh..mmg mencabar perjalanan sebab hujan , ngantuk dan tempat yang kami gi ni jauh. Memang jauh..terasa jauhnyer..sebab tak sampai-sampai.

Kami sampai di Cardiff lebih kurang pukul 4.00 pagi. Ni baru 3/4 perjalanan.

Eh..tiba-tiba jumpa tol. Sebab dah lama tak jumpa tol ,kami tersilap masuk lorong Tag. Selamat orang putih tu tak suruh kami undur balik.... .Fatihah lagik pulak..siap cakap kat mak dia.."mama , kita dah sampai k.l ker..?" . Almaklumlah kat Malaysia ..setiap exit highway ada tol . Tak seperti di UK..semuanyer Free. Hanya ada 2 tol di Uk ini iaitu , di Cardiff dan M6 , nak masuk London.


*Cubalah baca..lain sungguh bahasa Welsh.

*En abang ngantuk...termasuk lorong Tag. Saya pun ngantuk..so gambor pun blurr mcm orang baru bangun tido..gosok mata..;)

Dari Cardiff, bandaraya Wales,perjalanan di teruskan lagi.Lebih kurang dalam 2 jam jugak nak sampai ke kawasan perkhemahan. Kami terpaksa melalui lorong-lorong kecil yang berbecak sebelum sampai di Celtic Camp Site.



Hati teruja....bila nampak pesisiran pantai yang indah. Dah lama tak tengok pantai yang cantik.. Tapi mana camp site nyer ni? Jauh betul...


Alhamdulillah..lebih kurang pukul 7.30 , kami sampai di kawasan perkhemahan . Sumer orang dah pasang khemah..hu hu. Tapi menurut sumber berita Perkemas...mereka tak dapat tidur khemah sebab ribut dan hujan melanda. Few khemah patah dilanggar ribut .( dalam hati...ada hikmah kami bertolak lewat......).

So , peserta yang datang awal ..tidur di dalam Barn yang selesa...

* Ayuni seronok dapat jumpa kawan-kawan...sumer muka baru bangun tido..

ok..nanti sambung lagik..dengan cerita yang penuh syahdu dan menarik.........

tata

3 comments:

zarina said...

Ada satu lg tmpt yg ada tol. Tyne tunnel kat Newcastle.

anon suria said...

oh yer ker? thanks bagi info...

kak cahaya said...

surya... akak pon g st davis gak tarikh yg sama....mmg angin kuat..

re: tmpt picking yg akak g tu mmg free masuk tp charge bua agak mahal....tp vege murah sgt