Thursday 28 April 2011

I am back becoz.......

Salam..

I am back..restart blogging and reopen my blog to public.
After thinfking wisely..its not fair to my beloved fren 'terkena tempias'..kemarahan saya to certain people.

Thanks to all my genuine fren, my silent reader [ sanggup private email to me to re publish my blog] , my husband , my family and my follower. Mana-mana private email yg saya x sempat balas..mohon maaf bebanyak. Tq for the support.

InsyaAllah..saya akan menulis, ngeshare seperti sebelum ni....as me before..the way I write..the way I share.

Saya insan biasa..yang tak lari dari kesilapan..dan saya maafkan kamu-kamu semua yang secara tidak sengaja mengguris emosi saya. People will say..' abaikan sahaja ' ..but for me 'the words that really hurting me'....betul-betul membuat saya berderai air mata. A quick reflect, I locked all my fav album in FB. I love to share more photoes in FB becoz I know that the viewers are amongts my friend.

kekecewaan membuatkan kita lebih kuatkan? kelakar pun yer..bila fikir balik..me like kid. kebudak-budakan..padahal umuq dah 32!

Saya kuatkan hati saya..meniti hari-hari berikutnyer. Saya akan berusaha untuk menulis dengan lebih baik lagik..dengan penuh informasi..dengan harapan apa yang ditulis dapat memberi manfaat bersama. Walaupun banyak penulisan adalah berkenaan dengan diri saya....saya harap reader pandai-pandai lah cedok yang baik sahaja. Mana yang buruk..atau ertikata lain, mana life saya tak elok..tidak perlulah ikut.

InsyaAllah esok lebih bersinar dari hari-hari sebelumnyer.


Tunggu..update saya untuk catatan Italy yang seterusnya InsyaAllah.




katakanlah: :Aku berlindung kepada Tuhan manusia. Raja manusia. Sembahan manusia, dari kejahatan (bisikan) syaitan yang biasa bersembunyi, yang membisikkan (kejahatan) ke dalam dada manusia, dari jin dan manusia."
[An nass:1-6]

Allahumma, aku berlindung padaMu dari rasa sedih dan gelisah , dan aku berlindung padamu dari sikap pengecut dan bakhil, dan aku berlindung padaMu dari cengkaman hutang dan penindasan orang.

Allahumma, Engkau adalah tuhanku,tidak ada Tuhan selain engkau; Engkau yang menciptakan dan aku abdiMu , dan aku berada dalam perjanjian denganMu,ikrar kepadaMu, [yang akan kulaksanakan dengan] segala kemampuanku, dan aku berlindung padaMu , dari kejahatan apa-apa yang telah aku lakukan, aku mengakui [ dengan sebenar-benarnya] nikmatMu pada ku, dan aku mengakui dosaku, maka ampunilah aku kerana tidak ada yang boleh mengampuni dosa-dosa, kecuali Engkau.


-dah lama tak baca mathurat...ayuh sucikanlah hati, suburkanlah kembali hati-hati ini-

saya mohon maaf jika 'keteremosian' saya yang melampau..mengganggu emosi rakan-rakan.


6 comments:

Zuraimah Ismail said...

awat ni anon....sorry la ct pun jarang ikuti perkembangan anon...be strong coz i know u are strong...:)

mamajannah said...

sy suka entry awak kali ni. pk positif su..teguran maknanya syg mungkin ada benda yg kita terlepas pandang dan dia menegur tetapi mungkin tiada skill ;) maafkanlah...cakap kat diri saya sendiri jugak ni.

Seseorang yang memberi lebih baik dari yang menerima :)

Lotus said...

Jgn sedih2x kak mahnon.Us, human will never ever satisfy everyone. Just ignore comments aimed to hurt us, and just take the good.Jgn sedih2x ok!

Saya kat tempat kerja ada compulsory 360 degree feedback assessment annually - kena ada 12 orang kasi private comments how I am doing work-wise from senior consultants to nurses, mula2x tu rasa tak best, but lama2x get used to it, and it did makes me a better person. I can take harsh comments to my face and use it to my benefit.

Anonymous said...

Salam Su,

Apa khabar?Lama tak dengar cerita kan?Kak yaz la ni tgh boring2 masuk la blog awak. Lama dah tak masuk..mcm2 cerita ada. Anyway, jangan sedey2..it is not good for your health. Just remember, we cannot please everyone, but we sure have to please only Allah. As long as Allah knows what you are doing..then you will be just fine. Stay strong sis...

take care:-) Always smile..bila nak balik nihh...seronok sangat ye duduk sana...miss sheffield very much la huhuhu..ayuni and aina apa khabar?Dah start tanam strawberry?

Kak yaz.

anon suria said...

ct:tak der apa-apa..layan perasaan..hu hu
yati:su terima pemberiannya..;p
huda:itulah..ni sbb dah lama x kerja..dah lama tak dpt teguran dari boss..hati pun mula berlemak..sensitif tak pasal..thanks huda bg semangat kt akak..
kak yaz: rindunyerrrrrrrrrrrrr ngan kak yaz. sheff ok. kami mungkin x jadik balik tahun ni. insyaAllah tahun depan..masuk tahun ke5 kt sini. ayna n yuni sihat..hope family kak yaz pun sihat.

yan said...

su... best dapat baca blog awk balik.. tq

yan