Thursday 11 February 2010

Tara....

Tara..

Boringkan cerita pasal jalan-jalan?
Tak der cerita lain ker?

'Su..best tak gi sana? best tak gi sinun...?'.
'Su .lepas ni awak nak kemana?'
(Bila orang dah tanya...terpaksalah saya jawab.)

Cuba jugak untuk mengelak mana tau ada hati yang terguris, ada hati yang terpendam dan hati yang terendam.

'Eh..Su , buat apa nak balik Malaysia. Biarlah adek kawen tu...kalo sakit ker ..bolehlah balik..'
(Erk....)

'Seronoklah su tak kerja...pastu boleh jalan-jalan, best tak dok umah?'
( soalan cepu emas yang selalu saya dapat.....)

For all the above questions;
Saya hanya boleh jawab;

'Jika diberi peluang...takkan saya nak lepaskan peluang,
Jika suami dah ajak jalan ..takkan saya nak bagi excuse,
Jika suami dah izinkan saya bercuti -cuti Malaysia..haruslah saya bersyukur.'


Saya akan share vacation saya jika ada yang tanya..saya suka reccommend kat orang tempat yang dah saya pergi dan best . Dan jika boleh, saya nak juga kawan-kawan saya , ibu bapa saya dan adik-adik saya dapat sampai ke tempat tersebut. Kalo tempat tu tak best..saya akan cakap tak best.


Saya juga akan share kalo ada sale.
Seperti kata suami saya , ' kalo ada sale tu..suka sangat nak bagitau kawan'
( dah masak sangat ngan perangai saya)
Jawab saya' yerlah..bukan senang nak jumpa sale giler-giler..lebih baik dipaskan berita yang baik ini dari terpaksa bayar mahal untuk beli barang yang sama.'

So kepada kekawan..janganlah terasa bersalah kalo kirim apa-apa kat saya. Saya ikhlas membantu as long as suami saya tahu siapa pengirimnyer....sebab yang akan bayar adalah dia & saya tahu kawan-kawan saya sumer bayar balik. :)

Saya tak kisah..kalo saya pakai handbag kualiti cap lembu , kawan saya juga pakai handbag kualiti cap lembu.Sebab saya suka..apa yang saya ada, kawan saya juga ada.

Saya tak kisah kalo saya tak kenal beg COACH , as long as ada orang ikhlas nak bagitau saya. ( Saya pernah ditertawakan sebab tak tau jenama ni...!).

Bila saya belikan Ayuni kasut..saya akan minta suami saya juga belikan kasut untuk anak sedara saya ( syafi n ajmal). Kalo saya berbaju sutera , saya juga mahu adik ipar saya berbaju sutera. Typical saya dalam family saya.

Kalo saya tak suka..saya tak suka.

Itu memang sifat saya.

Bukankah sharing is caring?

tara..sudah mengarut.

Sekadar luahan biasa....




*koleksi gambar di Gibraltar -day 4- Spain Andalusia.

5 comments:

zarina said...

Tak pe Su. Cerita detail. Senang kawan2 nk buat rujukan. Berkongsi pengetahuan.

anon suria said...

kak zarina: kalo ada mood blhlah saya cerita detail.

Bila dah ada yang asyik bertanya pertikai naper sy tak kerja , naper rumah sy kosong tak der perabot, naper sy asyik nak balik msia , naper asyik jalan-jalan....,..hai beli pinggan correle pun salah ker...?kadang-kadang sy lemas.

Bukan tak suka orang bertanya..tp sy tahu pertanyaan yang ikhlas dan tidak.Tanyalah dgn ikhlas..sy try bantu kalo boleh.

Kang sy terover excited cerita ..takut ada pulak yang terasa.

Melalut lah saya ni...emo emo. istighfar..

hasma said...

takpelah emo,pembawak budak heheh

su apa yg kosongnya rumah su tu? rumah su cantik dan selesa,tu yg penting

anon suria said...

hasma: biasalah..agaknya orang orang-orang yang bercakap tu sajer buat lawak kot..tapi su pulak yang emo ..hu hu . tau tak malam tadi tetiba nangis..tak tau naper. hu hu.

anon suria said...

hasma: eh ..lupalak..perabot umah su pinjaman semata. thanks landlord , kalo tak lagik haru..kuang kuang kuang kuang...