Monday 22 June 2009

House Of Smocked Dress

2-3 hari ini agak busy . Mempromosi first online businessku.
Jual apa? jual baju budak-budak .

Aku sangat suka dengan design smocked dress . First dapat hadiah smocked dress dari sahabat baik aku , Asharina ( makcik yang beli..thanks). A very lovely pink smocked dress . Baju tu aku simpan sampai sekarang . Sebab sayang .

After that ..ada beli lagi satu smocked dress untuk ayuni from mothercare mid valley.(if tak silap). Harga memang boleh tahan. Sanggup habis ratusan kerana suka punyer pasal. suka.suka.suka. Memang suka.

So ..why not aku start jual smocked dress kan? Smocked dress ni biasanya handmade sbb nak pleated tu mmg kena guna tenaga manusia .

Bukan aku tak nak cuba buat sendiri.....tapi alat pleated smocked dress tu ajer dah berharga gbp99 pound (used condition kat ebay ).

Majalah untuk smocked dress design yang paling glamer di dunia (pada aku setelah habis buat survey) ialah dari Australia ..

Magazine ni namanya :Australian Smoking and Embroidery.
Harga majalahnyer sajer sudah mencecah puluhan USD. Tak caya? Klik sini
http://www.countrybumpkin.com.au/

Tapi mmg berbaloilah kot kalo membelinyer . Sebab nak dapat skill buat smocked dress bukan calang-calang orang boleh buat.

Lagi satu..smocked dress ni biasanya dibuat dari cotton yang bermutu tinggi . Sudah tentulah harganya pon mengikut harga material. Bolehler check harga Japanese / English Cotton.

So untuk itu kawan-kawan ..atas dasar minat dan suka ....marilah tengok , order dan beli smocked dress dari aku. Pasti berbaloi...
http://houseofsmockeddress.blogspot.com/

Tempahan untuk hari raya amat dialu-alukan tak kiralah di mana jua anda berada UK / Malaysia @ round the world.

No comments: