Monday 14 November 2011

Penat

Sesungguhnya otak saya penat....penat.....banyak sangat yang saya fikirkan.

2-3 hari ni saya banyak menghabiskan masa saya atas katil..sambil menonton tv dan juga berfb...melayan anak-anak. Cuba merehatkan otak yang kusut. Kain baju saya biarkan tidak berlipat..semuanya di'gunung'kan dalam bilik komputer. Tiada mood.

Suami saya pun tidaklah mem'bebel' kenapa dibiarkan sahaja gunungan baju itu. Mungkin jelas nampak wajah saya risau. Penat.

Pagi ini..saya sudah set kan goal ' things to do', seperti biasa setiap hari mesti ada azam nak buat apa. Sebagai surirumah..list banyak kepada perihal kerja rumah. Hari ni kemas bilik ayuni , esok packing, lusa kemas stor, tulat kemas bilik komputer. Ruang yang saya kemas hari-hari hanyalah bilik tidur dan dapur. Bila otak penat....badan pun jadik x aktif nak buat kerja.

Hari Sabtu dan Ahad semalam..suami banyak habiskan masa di lab. Pagi tadi..mood nyer agak baik...mungkin agak berpuas hati dengan kerja lab dihujung minggu. Sambil baca buku , boleh pulak dia borak-borak.....sambil buat lawak dengan saya. Lazimnya waktu pagi...tak sempat dia nak buat lawak ngan saya sebab asyik mengadap laptop buat kerja sebelum ke school pukul 11-12 tgh.

Saya pulak masih terkulat-kulat memandang borang-borang Education Malaysia yang perlu diisi hanya semata-mata untuk mendapatkan surat Kedutaan bagi kelulusan Cuti tanpa gaji saya. Tengok borang pun saya dah rasa penat. 'things to do' kedua pagi ni ialah..saya nak hantar email penting kepada seorang rakan di Malaysia.

Disebabkan otak saya penat...2 perkara itu pun saya terhegeh-hegeh nak buat.

Akhirnya.............................kedua-dua perkara tersebut suami saya yang selesaikan. Dia yang isi borang-borang tersebut tanpa sebarang rungutan. Dan dia jugalah yang membina ayat untuk saya tulis dalam email tersebut.Saya dah curik masanya hampir 1 jam untuk selesaikan masalah saya. Betapa lah tidak efficientnya saya. Semuanya kerana penat?

Ya ampun..siapa yang sepatutnya tolong siapa ni? dalam dia sibuk hal-hal studynya..masih sudi nak tolong saya. Betapa insafnya saya....hu hu hu. Nasib baik saya dah siapkan air kopi atas meja untuknya..kalau tak lagi rasa bersalah.

Now...masa untuk selesaikan perkara ke-3 untuk hari ni. Lipat baju!!!!!

Alahai......penatnyaaaaaaaaaa. Belum tengok baju dah terasa penat.Habis pahala setiap kali mengeluh. Kena lebih banyak insaf saya ni.

No comments: