Thursday 14 October 2010

Tiga Puluh Satu & 3

Hari ini 14 October 2010. Dua hari lepas 12 October 2010 , hari ulangtahun kelahiran saya yang ke-31 . Dah naik lagi satu angka umur saya...bila dinilai balik ..banyak lagi yang perlu saya perbaiki. Cuma, bila sudah masuk alam pertengahan , saya merasakan hidup lebih relax , dalam ertikata lain lebih stabil berbanding umur- 20 an.

Yer lah..ketika umur 20-an banyak perkara yang perlu disettlekan....belajar, bekerja, berkahwin,beripar duai, mengandung anak sulung, bermulanya hutang piutang bank nak beli rumah, beli kereta...., membuat tabungan masa hadapan, semuanya berlaku ketika lingkungan umur itu. Nak sambung belajar pun ketika umur 28 tahun. Alhamdulillah ..dapat naik gred kerja ketika umur 29. Pendek cerita...kehidupan berdikari di atas kaki sendiri banyak bermula seawal usia 20-an.

*2006...Ayuni dan En abang, jamuan jabatan sajian dan dietetik,HPSF di Hotel Classic,Muar.
*2007, Sekeping kenangan semasa saya bekerja, dari Staff saya sebelum terbang ke UK
*September 2007 ,mendaftar di sini sebagai seorang pelajar....kebetulan department saya di bawah Medical School.


*2008, tanggungjawab saya seorang pelajar & isteri & ibu & anak & kakak - Hamba Allah

2009- January, Graduation MMedSci Human Nutrition, University Of Sheffield.

Di mana saya kini ketika umur menjangkau 31? Masih di sini...jauh dari tanah air tercinta. Masih setia dan sabar menunggu suami menghabiskan pelajaran. Alhamdulillah....tika umur ini , masih diberi peluang melahirkan anak kedua , setelah lama menunggu , tidak pernah putus asa.

2010- Rezeki yang ditunggu-tunggu, Ayna.

Apalagi yang saya mahu?Ucapkanlah kalimah syukur alhamdulillah......dikelilingi anak & suami tercinta, keluarga yang sentiasa mengambil berat dan rakan-rakan yang baik hati sudah cukup bahagia.Namun...jauh di sudut hati, saya sentiasa berdoa agar kaki ini dapat berpijak ke Makkah , teringin sekali bersolat di Masjidil haram...melihat sendiri keagungan kaabah. Saya harap saya masih ada waktu untuk menunaikan rukun islam yang kelima ini. Dahulu selalu berangan,jika boleh mahu ke sana sebelum umur saya 40. Bila? saya tidak tahu..hanya pada Allah saya bermohon. Itu harapan saya .

*impian setiap umat Islam

Umur 31....simboliknya angka 3 , maka pada tahun ini , suami saya telah memberi saya peluang untuk melistkan hadiah yang diidamkan , sebanyak 3 benda. Saya sendiri tidak pasti..hadiah apakah yang perlu saya pinta..kerana merasakan apa yang ada sudah cukup untuk diri saya.

"Mummy, you must list 3 things", gesa Ayuni. Peluang pertama berlaku ketika saya terlelap selepas maghrib, 2 hari sebelum birthday saya .Mana boleh nak fikir nak hadiah apa ketika mamai. Jadi saya jawab..coklat.

Kemudian..keesokkan hari nya..saya protes, tidak aci..bertanya kepada saya untuk membuat pilihan hadiah ketika saya tidur. Alhamdulillah dapat rezeki peluang kedua. Memandangkan handphone saya telah rosak..(ringing tone tidak berbunyi), maka pilihan hadiah pertama saya adalah handphone. Tak kira apa jenis..kerana saya bukan minah gadget..agak kurang mahir dengan teknologi terkini. Saya hanya perlukan basic handphone. Pilihan hadiah kedua..saya hentam sajer cakap Potmeirion dan ketiga , laptop.

Pada pagi Selasa, 12-10-2010, mestilah saya tertunggu -tunggu hadiah..sebab telah diberi peluang membuat pilihan. Tak berapa surprise sebab saya tahu memang akan dapat hadiah...cuma nak tengok samada permintaan saya ditunaikan atau en abang beli hadiah lain.Tidak seperti tahun lepas , hadiah kelahiran yang penuh surprise , yang tidak pernah saya terfikir dan akan dikenang sehingga bila-bila (tiket penerbangan bercuti ke Malaysia untuk bertemu ibubapa saya).

Ha ha..saya dah jadik macam budak kecik , menunggu hadiah pulak....dan pagi itu , sebelum ayuni ke sekolah , sebuah kotak kecil yang berbungkus dengan selimut Ayna telah diberikan kepada saya...(selimut dijadikan balut hadiah...hmmmm)



Alhamdulillah...tapi..alamak? Ni dah xtra dari pilihan pertama.





Terima kasih banyak banyak kepada en abang yang masih sudi memberi saya hadiah. Pada saya hadiah ni '3 in one' sebabnya......PDA ini memang berfungsi sebagai smartphone , dan juga berfungsi exactly macam laptop....ada microsoft office-boleh buat kerja , wi-fi - boleh browse intenet , multifunction. Dan date telah diset untuk ke sale potmeirion pada 13 NOV. Kiranya..ketiga-tiga permintaan saya telah ditunaikan.;)

Jangan tanya saya bezanya HP PDA ni dengan Blackberry dan i-phone sebab saya memang tidak pernah melihat atau menelek keduanya. Yang ini pun..saya tengah godek-godek...sbb banyak lagik yang tidak tahu.....(orang lain dah maju ke depan..saya masih terkial-kial...)
. Technology always run faster...and saya always tertinggal.

*Model HP 2008....pun saya terkial-kial...if BB or Iphone lagikler terkial-kial. Apapun bende baru ...kena explore, baru boleh jatuh cinta.

Ok..kepada yang minat dengan POTMEIRION , baik saya sebarkan berita ini (walaupun saya bukanlah fanatik sangat dengan jenama ini). Tapi sebab en abang dah kenyit mata suruh tambah collection yang sedia, saya pun call Potmeirion tanya tarikh sebenar Big sale yang bawah khemah tu...( customer service tu kata Marquee Sale ). Dapat lah saya menjimatkan budget yang en abang telah sediakan. Saya tahu berkenaan sale bawah khemah ni dari Kak Jan Saiful yang telah pulang ke Malaysia bulan lepas.
*2009- First time saya ke Potmeirion...ketika itu saya dapat beli cup n saucer dengan harga GBP1..strawberry summer range.

Ya Puan-puan dan Tuan-tuan , Potmeirion Marquee Sale akan bermula pada 13 NOV selama 9 hari di Stoke-On-trent, potmeirion factory shop, london road, ST4 7QQ. Bolehlah ke website potmeirion n call semula untuk kepastian. Mana tau saya silap dengar...


Petang 12-10-2010 , sempat saya menikmati keindahan autumn bersama anak-anak dan rakan-rakan darnall







Dan malam itu, penutup 12-10-2010 , kami makan malam celebrate besday saya di Restoran Chaman , Sheffield. Sebab lapar sangat..lupa nak ambil gambar makanan yang sangat lazat...grill lamb chop, chic tikka, sheikh kebab,prawn king beryani,peshwari nan dan manggo lassi yang ummpph! Tq so much en abang.

*Kau Kunci cintaku..... ceria sokmo yer........

*saya 31 tahun

Didoakan..semoga kasih ini berpanjangan... Mencintaimu seumur hidupku..selamanya hingga ke syurga. Amin.Terima kasih kepada semua yang mengucapkan selamat hari lahir terutama ibu saya, suami ,ayuni ,adik-adik saya dan rakan-rakan.

*31 .....3+1 = 4..kini kami berempat
*kenangan open house aidilfitri kami pada 2 oct 2010


Tata...

6 comments:

Abu Aiman said...

bestnya dapat hadiah kann

anon suria said...

azd: ha ha..2 kali pikir..macam budak kecik!!

Ummu Qais said...

cik abg ada kemampuan bleh la demand mcm2..mcm saya ni xde la nk demand2..huhhu

anon suria said...

ww: uish..jgn cakap gitu. dulu masa umur 20-an kat Msia takder hadiah-hadiah nih..sama-sama susah, money ketat sbb nak buat saving & investment. Kat sini rezeki Alhamdulillah. Hikmah merantau.InsyaAllah hubby ww ada ler tu surprisenyer nanti.

Suhaila said...

Wah bestnye hadiah kak..tahniah :D
Yang potmerion tu mcm best je..su ni xde sbijik pun lagi pinggan potemerion..ingat nak kecek cik abg jugak la untuk beli sikit :D

anon suria said...

suhaila: Jom kita gi sama. Abang saari dah lama ajak tapi akak tunggu betul-betul sale.Kalo boleh nak beli yang macam dulu dalam gbp1 and tak lebih gbp3.