Thursday 4 December 2014

Jeragat? Oh..mana nak cari produk jeragat....

salam....apa khabar semua?

Kali ini saya nak share berkenaan set jeragat Mary Kay. Ok...dalam banyak banyak masalah kulit , masalah jeragat adalah antara yang sukar untuk dibendung.

Bagaimana Jeragat boleh terjadi?
- pigmentation atau hypermigmentation ( dark spot ) terjadi bila kulit muka terdedah kepada ultravviolet ( cahaya matahari).
- Juga..boleh disebabkan oleh parut jerawat, perubahan hormon ( ageing factor),faktor pemakanan dan juga side effect sesetengah ubat.

Ok..bagaimana product pengelupasan boleh menyebabkan terjadiknya jeragat?
Simple...! kulit mengulupas..kulit nampak licin dan gebu seawal 7 hari..tapi tahu kah anda...lapisan kulit yang dah mengelupas tu mendedahkan lapisan kulit bawah kepada cahaya matahari?
yup..mmg mula mula kulit berseri..tapi lepas tu..bila kulit lapisan bawah sentiasa dipanah matahari..maka terjadilah jeragat..pigmentation.

Sebab tu..ramai diantara kita yang perasan..masa mula mula pakai product magic..seawal 7 hari dah gebu....kulit ok jerk..tapi bila umur masuk 30 an..terutama selepas 30an..product yg dipakai x berkesan lagi. Kulit kusam. Jeragat muncul...hu hu .

Bila dah macam ni.. ( saya lah tu..), baru lah nak carik product yang selamat.

Ok..jom ketahui tentang Mary Kay Melacep set..


Dari tumbuhan apa..melacep ni?
Melacep dirumus daripada 

1. Kekadu Plum , buah daripada pedalaman Australia yang tinggi antioxidant
2. Ekstract Ferula Foetida - tumbuhan yang kaya dengan vitamin C dari Mediterranean
3. Ekstract biji helianthus annuus - dari bunga matahari yang melindungi kulit dari kerosakan UV
4. Lactobacillus! ( yang ni mmg bidang saya...he he..good bacteria yang meningkatkan imun system..dan sesuai untuk perapi kulit ).

Best sangat ke Melacep Ni? Tak cuba tak tahu...kena lah usaha untuk pudarkan jeragat dan pigmentation. Takkan nak tunggu pipi naik hitam baru nak carik pencegah....alamatnya mmg lambat untuk hilang. Pigmentatation yang baru pun ambik masa untuk pudar..

Ni hasil yang dibuat oleh pakar clinical Mary Kay terhadap melacep..


ok...call saya untuk penerangan lanjut atau dapatkan temujanji FREE mary kay skincare session. Jom try product Mary Kay! pasti tertawan...

call 017-6267065 atau boleh jumpa saya di Manis & Such Butik , Taman Ayer Keroh Permai, Melaka.

suria
Independant Beauty Consultant
mary kay

No comments: